Utan middag

Var och strosade runt i shoppingcentret i eftermiddag, började bli hungriga så vi gick och kollade i food courten. Karro stannade till vid något Japanskt hak och jag tänkte att lite sushi kunde vara gott. På menyn fanns 6 bitarsval, men det kändes för lite så en dubbel fick bli bra. 12 bitar klarar man sig bra på.
Jag skulle ätit nåt annat.
Kvinnan som ställde sig för att göra sushin tryckte ner riset i nån isbitsformad mall och fick därmed skitfula risklumpar som hon radade upp på en tallrik. Därefter tog hon fram fisken och började skära bort missfärgningar på bitarna. Allting utfördes med samma entusiasm som en prao-elev vars arbetsuppgift är att städa toaletten. Hon var dessutom av afrikanskt ursprung och visste definitivt inget om konsten att göra sushi.
Allt var tyvärr redan betalt, så det vara bara stå och titta på eländet. Dyrt var det också, för det var inte samma pris på menyn som i verkligheten. Omkring 200:- kostade det! suck.

Äh det blir gott tänkte jag, tog min bricka och gick bort till Karro där hon satt och åt. Delade en av bitarna i två delar eftersom de var stora som kiwis. Fisken såg förjävla äcklig ut, så jag tänkte att jag börjar med lite ris, doppar ner klumpen i sojan, varpå den faller isär så att riskornen flyter omkring som ensamma individer likt de stackarna som flöt omkring när Titanic skönk.
Botten var nådd och jag sköt brickan åt sidan utan att ha ätit ett enda riskorn.
All glädje och hungrer försvann på en sekund och jag drack några klunkar klorsmakande Mountain Dew till middag istället.
Aldrig sushi igen, aldrig.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Egen Hemsida?:

Kommentar:

Trackback