Titta först, äta sen.

Först måste jag be om ursäkt för att det var några dager sen jag skrev sist (det gör alla stora bloggare).
Sen måste man alltid ha en bra anledning och min är: "har haft fullt upp". Har en god vän över på besök och dagarna springer iväg med diverse aktiviteter. Nedan skriver jag om våran dag hos alligatorerna.

Vi tog oss alltså till Alligator Farm väster om Miami, vid Everglades med andra ord. Där kunde man se både krokodiler och såklart alligatorer i olika storlekar. Från små bebisar som man ville ha som husdjur till mindre charmiga fullvuxna.
Vi åkte airboat över träsket och såg lite fler gators i det vilda.

Vi var även på ett par uppvisningar där man fick lära sig mer om djuren, även ormar.
Efteråt var det fritt fram för publiken att hålla, klappa, pussa eller ta med en orm eller alligator hem.
Nej kanske inte ta hem, men instruktören ställde sig och pratade med sina kompisar och hade inget större koll på vart alla små exotiska ormar var.





Vi var självklart tvugna att äta alligator också. Var ganska gott med tanke på hur fula djur det är.


Postat av: Anonym

Hej Calle kul att läsa lite om hur det funkar för er, Pappa Johan berättade om boggen

He det så bra Granen Anders Buskas

2011-11-13 @ 11:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Egen Hemsida?:

Kommentar:

Trackback