Nascar!

I söndags var jag på finalen i Nascar på Miami Homestead. Var där några timmar innan start och gick runt utanför banan. Körde nascar-simulator som jag givetvis var snabbast på ;).
När racet drog igång stod alla tiotusentals åskådare upp för att inte missa en halv sekund av vad som hände på banan.
267 varv skulle de köra! Gulflagg och omstart var vanligt förekommande. Efter ett antal varv, 50? kom en liten regnskur, då flaggade de av loppet och började torka upp banan med gigantiska gasolvärmare.
Jag trodde at man satte på regndäck och fortsatte köra, men inte då. Man la täcken över bilarna och väntade på att banan skulle bli torr igen! 1.5 timme tror jag de höll på att köra runt för att torka! Sen gick starten igen och efter ytterligare 100 varv kom mer regn. Suck!

Kändes lite som att Nascar var som fotboll.
Fotbollspelare lägger sig och grinar och håller sig för smalbenet vid närkontakt och Nascar avbryter race så fort det kommer regn. Kom igen! Är det någon annan motorport som enbart kör om banan är torr?

Det var hursomhelst väldigt kul att ha sett spektaklet, med stridsflygplan, Michelle Obama och bön innan racet drog igång.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Egen Hemsida?:

Kommentar:

Trackback